dilluns, 26 de maig del 2008

LA SOLITUD DELS GEGANTS


M’agraden molt els gegants de Reus.
Ves per on, els hi tinc un carinyo especial. Digue’m tonto, però els sento molt meus.
I diumenge, ja que dijous la feina m’ho va impedir, vaig anar a veure els gegants a la processó de Corpus.
Bé, processó no hi va haver per culpa de la pluja.
I al veure als gegants i la Mulassa dins l’Ajuntament, que no sabien si sortir, vaig preguntar al meu amic i gran músic Dani Carbonell si sortirien a fer una balladeta.

- Ho faran pels nens –ja que a aquella hora alguns pares amb la canalla van decidir acostar-se fins al Mercadal a veure la Mulassa i els gegants – però processó no hi haurà, ja que ni els mossens sortiran de l’església.

Oh, pobrets vicaris, rectors, mossens i prior. No sigui cas de que es mullin les sotanes!.
Cony, si van sota tàlem.
I els únics valents, la colla gegantera. Allà no hi van aparèixer ni els nanos ni l’Àliga.
I gegants i Mulassa van fer la seva tasca: alegrar als més petits i als més grans, que dimonis.

Ara bé, tot té un punt negatiu.
I el punt negatiu és sobre la conversa que va fer el meu bon amic i reusenc de pro, en Pere Rius al programa “De bon matí”.
Va denunciar el lamentable estat en el que estan els gegants centenaris al museu de la plaça de la Llibertat.
Al sentir al Pere, un fred intens va recórrer el meu cos.

Els gegants estan abandonats i s’estan morint a poc a poc.

Qui és o son els culpables?
Qui té aquesta manca de sensibilitat envers a un dels elements festius més estimats del nostre municipi?. A qui cal fer-li una estirada d’orelles?.
No ens podem aturar davant una cosa tant greu com és la mort anunciada dels nostres estimats gegants.
A qui cal anar a demanar explicacions?. Quin pot ser el primer pas per salvar als Vitxets, els Moros i els Indis originals?.

Tots sabem que el primer tinent d’alcalde pertany a la colla gegantera.
Potser és la porta a la que trucar?
Cal actuar ràpid. No val badar.

Salvem els gegants. Comando Vitxeta en acció.

Senyor Ortiz, si us plau, no deixi morir als gegants. Reusencs, cridem ben fort

Visca Reus i visca els gegants!.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

No és pas veritat que els gegants de Reus estinguin en un estat lamentable al Museu. El seu estat de conservació és òptim i són revistas periòdicament. Fins i tot podem afirmar que el seu estat de conservació és millor ara que no pas abans d'entrar al Museu. Quan algú dóna un opinió o és lamenta d'un fet públicament cal estigui ben informat i no faci córrer mentides. Aquest és un aclariment necessari per tal que qualsevol debat sobre els gegants antics i nous estigui net de qualsevol tipus de demagògia.

Marc Ferran

Jobove - Reus ha dit...

estic totalment d'acord amb el comentari de dalt, el estat de conservació és el idoni i sinó aneu al museu a veurel's, que crec que fa molta falta que la gent sàpiga que tenim uns bons museus

salut

Anònim ha dit...

no dubto que tinguem bons museus.
no puc dir res perque no he vist els gegants, pero jo tambe conec a pere i em crec el que diu.
potser ho exagera, pero se que s'estima molt als gegants.

Jobove - Reus ha dit...

no és pot jutjar sinò es tenen proves, que costa entrar al museu a veure l'estat dels gegants, poseu-se la mà al cor: Quanta gent de Reus ha estat als museus ?

salut

Anònim ha dit...

Mercès pel teu post. Cal pensar que el Pere, no menteix, doncs altres opinadors diuen el mateix. Potser el que està en joc és la sortida o no dels gegants antics a la festa. Salutacions i endavant.

Anònim ha dit...

com vaig dir en un altre bloc, vaig anar al museu a veure el gegants perque em pensava que el Pere exagerava i quina sorpresa en veure que el Pere s'havia quedat curt amb el que va dir. Realment no estan gaire bé, però per deixadesa i oblit.

Anònim ha dit...

Per tancar aquest tema, repeteixo que els gegants estan en perfectes condicions (cosa que us puc demostrar quan vulgueu). Se'ls revisa periòdicament. Quan algú parla de mala conservació no pot basar-se amb impresions subjectives, sobretot sense tenir coneixements sobre el tema. Repeteixo, quan vulgueu us puc demostrar que els gegants estan perfectament conservats, a l'igual que la resta de patrimoni que tenim al Museu (bona part del qual mé antic i molt més delicat de conservar que els propis gegants).

Marc Ferran

Anònim ha dit...

que els gegants estiguin en mal estat es una realitat que no s'hauria de permetre. I puc testimoniar que ho estan