diumenge, 4 de maig del 2008

LA CUA PER EMBOLICAR


No hi crec en el dia de la mare.
És una altra invenció per consumir i regalar coses, però reconec que hi entro en aquest joc cada any.
A la meva mare, com ens succeix a tots, no sabia que regalar-li.
I vaig tirar directament a una cosa que sempre ho aprofiten: una colònia.
I divendres, per estalviar-me presses de última hora, vaig anar a un supermercat anomenat Mercadona al sortir de la feina.

A la secció de perfumeria, vaig trobar una colònia que penso pot agradar a la meva mare. La perfumera, molt simpàtica i eixerida, em diu que si, que es ven molt i que molta gent se l’emporta.
Molt bé. Decidit. Vaig a que m’ho emboliquin.
Davant meu es cola una senyora i demana a la perfumera que li emboliqui una colònia i un pintallavis.
I li diu:

-Nena, que no sigui en paper del Mercadona. Ni tampoc en la vostra bossa.

Em vaig quedar sorprès per les paraules de la dona.
Si no vols que sàpiguen que ho has comprat a Mercadona, doncs compres un paper a banda i t’ho emboliques tu, a casa.
Això li va dir la perfumera.

-Miri, allà té uns rotllos de paper de regal, els compra, si no vol que surti el paper del Mercadona, i s’ho embolica vostè mateixa.
-Ui, nena, és que tu ho fas millor que jo, guapa. No tens un altre paper que no posi Mercadona per enlloc?

I la resposta de la perfumera, és de les millors que he sentit últimament a gent estúpida i prepotent:

-Oi que quan vostè va a la perfumeria Júlia a comprar no li diu a la perfumera que ho emboliqui en un altre paper on no surti el nom del establiment o que li doni una bossa on no posi Júlia?.
Aquella dona va quedar planxada. I es que la perfumera tenia raó.
Ens agrada lluir bosses de botigues cares i del centre.
Conec a gent que passeja bosses buides, pel tomb de ravals , de botigues on venen “primeres marques internacionals”, només per aparentar que tenen diners i que cada setmana compren a cal Joaquim del carrer Llovera.
Ara, quan comprem una colònia en un supermercat, això no volem que es sapigui. Ens fa vergonya, tot i que el producte és el mateix.
La dona va agafar un rotllo de paper per embolicar i es va ficar a la cua de caixes sense dir res.
Jo li vaig dir a la perfumera quan va arribar el meu torn:

-No tindries un paper on no surti Perfumeria de Mercadona?
La perfumera va riure.

Per cert, felicitats mare.

Visca Reus i la mare que em va parir.

3 comentaris:

el nen de les oques ha dit...

molt bones!!! passa't pel meu bloc que t'he deixat un regalet.

Salut!!

Anònim ha dit...

Bones, t'he agregat a Gent del Camp.
Per cert, felicitats pel bloc que està molt i molt bé.

Anònim ha dit...

ei, reusenc
felicitats pel bloc, felicitats pel premi i per les coses que dius: coses diaries i ben dites.
enhorabona.
txeic TGN